آخوندی خبر داد: احداث ۴ هزار كیلومتر آزادراه تا آخر برنامه ششم مركز املاك: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینكه تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار كیلومتر آزادراه ساخته شود اظهار داشت: سهم برنامه ششم ۴ هزار كیلومتر است كه این مهم تا ۴ سال آینده محقق خواهد شد. به گزارش مركز املاك به نقل از مهر، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد احداث ۴۳۹ كیلومتر آزادراه با مشاركت بخش خصوصی با اشاره به اینكه اصل كار ما این است كه كار را پی شبببیم تا گوشه ای از كار ایران را حل نماییم، اظهار داشت: معتقدم آبادانی ایران با یك دست صورت نمی گیرد و همه باید به هم اعتماد كنند. هم مجلس به دولت اعتماد داشته باشد و هم بخش خصوصی به دولت اعتماد كند. وی با اشاره به اینكه وقتی صحبت از احداث سه هزار و ۵۰۰ كیلومتر آزادراه یعنی معال ۱.۵ برابر آزادراه های موجود می شود، به این معناست كه امید ملی و اعتماد صورت گرفته است، اضافه كرد: سال ۹۲ كه به وزارت راه و شهرسازی آمدم ۷۰ درصد آزادراه ها را دولت و ۳۰ درصد را بخش خصوصی می ساخت. یعنی عملاً بخش عمده ای از ساخت و ساز در دست دولت بود ولی هم اكنون این نسبت برعكس شده و ۳۰ درصد از قرارداد ساخت آزادراه در دست دولت می باشد كه به این مفهوم است كه دولت توانسته اعتماد بخش خصوصی را جلب كند. آخوندی با اشاره به اینكه در تلاشیم هزینه سرمایه بخش خصوصی در آزادراه ها از محل دریافت عوارض مستهلك شود، اظهار داشت: عوارض تهران – پردیس در سالی كه افتتاح شد، ۲۷۰۰ تومان برآورد شد ولی هزار و پانصد تومان از مردم دریافت می كردند كه به معنای حاتم بخشی از جیب بخش خصوصی است و من این مورد را نمی پذیرم و بخش خصوصی باید سرمایه خویش را مستهلك كند تا مطمئن شود كه می تواند به سرمایه گذاری خود در كشور ادامه دهد. وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴ باید طول آزادراه ها به ۱۰ هزار كیلومتر برسد كه ۴ هزار كیلومتر آن تا آخر برنامه ششم و ۶ هزار كیلومتر در طول برنامه هفتم توسعه اجرایی خواهد شد تا بدین لحظه توانسته ایم كل سقف مورد نظر در برنامه ششم را پر نماییم و در انتها برنامه ششم تعهد مورد نظر را استیفاء خواهیم كرد. وی درمورد نحوه تأمین مالی بخش خصوصی برای این آزادراه ها اظهار داشت: در حال تلاش هستم تا نحوه تأمین مالی از بانك را برای سرمایه گذاران در آزادراه تأمین كنم. چون كه هیچ كس ۷۰۰ میلیون پول نقد در جیب خود ندارد و همینطور تضمین این ارقام از محل دارایی های شخصی سرمایه گذاران امكانپذیر نیست. بنابراین باید به سمت تضمین تسهیلات بانكی از محل خرید خدمت در آینده باشیم. آخوندی خاطرنشان كرد: در شورای پول و اعتبار تضمین بیش از ۱۵ درصد را برطرف كرده و امكان انجام آن را به تصویب رساندیم چون ماهیت سرمایه گذاری در این پروژه ها با ماهیت سایر فعالیت های اقتصادی متفاوت می باشد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب امكان استفاده از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی در قانون بودجه ۹۷، اظهار داشت: مطمئن نیستم سازو كار بودجه ۹۷ درباره صندوق توسعه ملی كارآمد باشد اما مهم این است كه مجلس اصل امكانپذیری این كار را به تصویب رسانده است ولی باید به مكانیزمی برسیم تا از صندوق توسعه ملی در توسعه زیرساخت ها بهره ببریم. آخوندی بااشاره به تصویب امكان اجرای سیستم یكپارچه دریافت عوارض در همه آزادراه ها در كشور در هیئت دولت تصریح كرد: هم اكنون هر آزادراه برای خود یك دروازه دریافت عوارض الكترونیكی دارد كه اگر بتوانیم سیستم طراحی نماییم تا از همه آزادراه ها به صورت یكپارچه و از یك سیستم الكترونیكی، عوارض دریافت شود، هزینه شركت هایآزادراهی كاهش چشمگیری خواهد داشت. هفته گذشته با یك كنسرسیوم برای اجرای این پروژه به توافق رسیده ایم. وی در انتها یكی دیگر از اقدامات وزارت راه را كوشش برای ارتقای سطح خدمات دهی آزادراه های موجود دانست و تصریح كرد: تمام قراردادهایی كه امضاء می شود، احداث آزادراه جدید است اما به دنبال آن هستیم كه از هیئت وزیران مجوز ارتقاء سطح سرویس آزادراه ها را به صورت بازسازی اساسی دریافت نماییم. 5.0 / 5 4839 1396/12/19 22:14:10 تگهای خبر: آزادراه , احداث , بانك , شهرسازی این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط جریمه دیرکرد ماهیانه 3 5درصدی برای عدم پرداخت عوارض آزادراهی پیشگیری از خطرات ژئوپلیتیکی با ارز ملی شرایط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس تشریح شد عقب ماندگی رشد اقتصادی دومین اقتصاد بزرگ جهان نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۱