تبدیل آزمایشگاه مكانیك خاك از نهاد اجرایی به دستگاه حاكمیتی به گزارش مركز املاك مدیرعامل شركت آزمایشگاه مكانیك خاك از تبدیل وظایف این شركت از دستگاه اجرایی به نهاد حاكمیتی و نظارتی در لایحه بودجه ۹۹ اطلاع داد. به گزارش مركز املاك به نقل از مهر، سید رضا حسینی مدیرعامل شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك امروز در نشست خبری در حاشیه چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیك و صنایع وابسته تصریح كرد: اعتبارات این دستگاه امسال ۳۰۲ میلیارد تومان بود كه تا آخر سال تخصیص می یابد. وی مهمترین اقدام این شركت را انجام آزمایش های مربوطه در مورد پروژه های عمرانی در زمینه مكانیك خاك دانست و اظهار داشت: بعنوان مثال، پروژه آزادراه تهران ـ شمال كه پروژه بسیار سنگینی است و علاوه بر ساخت راه، تونل سازی هم دارد، آزمایش های سنگین بیوتكنیك انجام و به پیمانكار واگذار شده است. مدیرعامل شركت آزمایشگاه مكانیك خاك در مورد تبدیل شدن این شركت به دستگاه حاكمیتی تصریح كرد: بر مبنای نظر وزیر راه و شهرسازی در لایحه بودجه سال آینده، تبصره ای اضافه شده در خصوص اینكه «شركت آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك از دستگاه اجرایی به دستگاه حاكمیتی تغییر وظیفه خواهد داد و این تغییرات در اساسنامه این شركت لحاظ خواهد شد». همینطور وظایف آزمایش های خاك را هم شركت های خصوصی انجام داده و شركت آزمایشگاه مكانیك خاك بر این شركت های خصوصی نظارت خواهد داشت. در ادامه این نشست محمد شكرچی زاده رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی درباره همكاری با آزمایشگاه فنی و مكانیك خاك اظهار داشت: طی دو سال گذشته پروژه PMS (مدیریت روسازی راه ها) با همكاری آزمایشگاه مكانیك خاك انجام شد و بر مبنای آن، روسازی ۵۵هزار كیلومتر از شریان های اصلی كشور مورد بررسی قرار گرفت. وی افزود: نتیجه این فعالیت، تعیین روش نوسازی و بهسازی روكش راه ها، تعیین اولویت برای راه های مورد احتیاج به بهسازی و همینطور كاهش هزینه های بهسازی راه ها خواهد بود. رئیس مركز تحقیقات راه، مسكن و شهرسازی درباره قیر تقلبی هم اظهار داشت: بخشی از مموله تانكرهای حمل قیر توسط افراد سودجو تخلیه می شد و به جای آن، با مواد غیراستاندارد پر می شد كه با نصب دستگاه های خاص بر روی این تانكرها، تا حدود زیادی از استفاده از قیر تقلبی در راهداری جلوگیری كرده ایم. شكرچی زاده اضافه كرد: تا قبل از افزایش قیمت قیر، زیرسازی و روسازی راه ها با استفاده از قیر و آسفالت بود اما بعد از آنكه قیر گران گردید و همینطور تولید سیمان به دو برابر میزان نیاز سرانه كشور افزایش پیدا كرد، به روسازی بتنی جاده ها رو آورده ایم. هم اكنون تجربه روسازی بتنی باد فرودگاه های تبریز و مهرآباد و آزادراه اصفهان ـ شیراز را داریم و بخشی از آزادراه تهران ـ شمال هم روكش بتنی شده است. وی خاطرنشان كرد: میزان مصرف سوخت در روسازی بتنی برای كامیون ها ۱۰ تا ۱۵ درصد كاسته می شود ضمن اینكه عمر رویه بتنی ۴۰ تا ۵۰ سال است اما روسازی آسفالت ۱۰ تا ۱۵ سال عمر می كند. 5.0 / 5 3922 1398/09/26 13:57:59 تگهای خبر: آزادراه , استان , استاندارد , افزایش قیمت این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط نتیجه دهمین انتخابات سازمان نظام مهندسی ساختمان تاکید قائم پناه بر تکمیل طرح های ریلی اولویت دار کشور 150 کیلومتر پروژه بزرگراهی تا نوروز 1404 به بهره برداری می رسد 188 هزار تن کالای اساسی در بنادر بوشهر تخلیه شد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۶ بعلاوه ۲