وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اجلاس وزرای کشورهای عضو تراسیکا طی 3 ماه آتی در تهران

اجلاس وزرای کشورهای عضو تراسیکا طی 3 ماه آتی در تهران مرکز املاک: وزیر راه و شهرسازی کشورمان در دیدار با دبیرکل تراسیکا از آمادگی برای برگزاری اجلاس وزرای کشورهای عضو تراسیکا طی 3 ماه آتی به میزبانی تهران آگاهی داد.



به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی امروز (شنبه، ۲۸ مهر) با آست آساوبایوف دبیرکل تراسیکا در وزرات راه و شهرسازی دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس بین دولتی تراسیکا (کریدور حمل و نقل اروپا، قفقاز، آسیا) طی سفری دو روزه از مقر دبیرخانه تراسیکا در باکو به صورت زمینی به آستارا سفر و از خطوط ریلی و جاده ای این مسیر بازدید کرد و در نهایت به تهران آمد که با وزیر راه و شهرسازی کشورمان برای برگزاری اجلاس وزرای تراسیکا و انتقال ریاست دوره ای تراسیکا مذاکره و گفت و گو کند.
همچنین طبق گفته، امین ترفع سرپرست امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی، امسال اجلاس وزرای تراسیکا به ریاست کشورمان و با حضور ۱۴ کشور عضو تراسیکا، بهمن ماه (فوریه ۲۰۲۵) در تهران انجام خواهد شد.
ترفع اضافه کرد: مقرر شده است تا اجلاس وزرای تراسیکا ظرف ۳ ماه آتی به میزبانی و ریاست کشورمان اجرا شود که مقدمات این کار در جلسه امروز به بحث گذاشته شد.
سرپرست امور بین الملل وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد: در نشست امروز وزیر راه و شهرسازی کشورمان با دبیرکل تراسیکا، ابتکارات ایران به عنوان رییس تراسیکا ارائه و تاکید شد که این ابتکارات شامل افزایش همکاری کشورهای عضو تراسیکا و ارتقای نقش ترانزیتی ایران در منطقه است.
وی افزود: وزیر راه و شهرسازی کشورمان درباب انجام ابتکارات دستورات لازم را صادر و اعلام آمادگی کرد تا اجلاس وزرا با بالاترین کیفیت در سه ماه آتی در تهران اجرا شود.
گفتنی است، رییس بین دولتی تراسیکا امروز در تهران با سید جلال الدین علوی سبزواری مدیرکل همکاریهای اقتصادی چند جانبه و بین المللی وزارت خارجه، داریوش امانی رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و جبارعلی ذاکری مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار و گفت و گو کرد.


منبع:

0.0 / 5
20
1403/07/29
09:51:19
تگهای خبر: حمل و نقل جاده ای , خانه , سفر , شركت
این پست مرکز املاک را می پسندید؟
(0)
(0)
X
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
مرکز املاک
msamlak.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مركز املاك محفوظ است

مركز املاك

املاک و زمین