مدیرعامل راه آهن: خصوصی سازی رجا غیرکارشناسی بود به گزارش مرکز املاک مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: شرکت رجا بصورت غیرکارشناسی از شرکت راه آهن جدا شد. به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، سید میعاد صالحی در مراسم «بهره برداری از ۵۲۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی به ارزش ۷۹۴ میلیارد تومان» که بامداد امروز (سه شنبه ۳۰ آذرماه) در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، با اعلان اینکه با نقطه مطلوب در حمل و نقل ریلی فاصله بسیاری داریم، اظهار داشت: برای جبران عقب ماندگی ها تلاش زیادی باید کرد. زمانی که شرکت راه آهن را تحویل گرفتم، تنها ۵۰۰ دستگاه لوکوموتیو فعال (دیزل گرم) در شبکه ریلی تردد می کرد، درحالی که کل لوکوموتیوهای موجود در کشور ۹۵۰ دستگاه است که کمتر از ۲۰۰ سال آن ۲۰ سال است بعنوان انبار قطعه استفاده می شود، کمتر از ۲۰۰ دستگاه دیگر در سه سال اخیر زمین گیر شده که ۶۰ تا ۷۰ دستگاه آن امسال فقط زمین گیر شده بود این در حالیست که ۱۵ هزار کیلومتر ریل داریم که تعداد بیشتری لوکوموتیو می طلبد. وی با اشاره به اولویت قانون برنامه ششم توسعه در خصوص دستیابی به ۲۰ درصد سهم ریل از مسافر و ۳۰ درصد از بار اظهار داشت: با این اولویت بندی قانون برنامه ششم فاصله بسیاری داریم و توسعه حمل ریلی که مسیر مهمی برای جهش اقتصادی می باشد، نیاز به اعتبارات و زمان بیشتری دارد. مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: دولت سیزدهم به دنبال سرمایه گذاری در زمینه ریلی است. متوسط سن لوکوموتیوهای مسافری ما کمتر از ۱۰ سال و باری بالای ۳۰ سال است که اگر بازسازی نشود، تخریب مضاعف رخ می دهد. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، راه آهن ۲، ۰۰۰ میلیارد تومان به تعمیرکاران لوکوموتیو بدهی دارد و ۳، ۰۰۰ میلیارد تومان کمبود اعتبار جهت بازسازی خطوط نیاز دارد. وی اشاره کرد: در هفت ماهه امسال هفته ای بیش از ۱.۵ سانحه خروج از خط داشتیم. همین طور از شروع امسال تا اختتام ۶ ماهه بطور متوسط ماهی ۵ لوکوموتیو از سیر خارج می شد درحالی که ایمنی خط قرمز دولت سیزدهم در حمل و نقل ریلی است. صالحی با اعلان اینکه رجا بصورت غیرکارشناسی از راه آهن جدا شد، اظهار داشت: راه آهن هیچ واگن مسافری ندارد و همه آن در اختیار بخش خصوصی است. با این وجود معتقدیم باید در زمینه حمل و نقل ریلی مسافری، سندی در جهت توسعه انسانی تدوین شود. مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۸ تا ۱۰ سال اخیر نسبت به رقبایمان عقب ماندگی بسیاری داریم. تقاضاهای بین المللی ما در بخش راه آهن مناسب نبوده که باید بروزرسانی شود. وی با اشاره به اهمیت ترانزیت ریلی اظهار داشت: مسیر ایران برای تردد کالا میان شرق و غرب و از چین به اروپا یکی از بهترین مسیرها است. دولت سیزدهم نیز اولویت همکاری را با کشورهای همسایه قرار داده که فرصت ترانزیتی خوبی برای کشور به وجود می آورد. منبع: مركز املاك 0.0 / 5 568 1400/10/01 12:25:04 تگهای خبر: بازسازی , بهره برداری , تخریب , توسعه این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (0) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط بررسی انواع و قیمت عایق آماده همکاری با دیگر کشورها در حوزه دریانوردی هستیم ضرورت برون رفت پردیسان از ترافیک بازگشایی محورهای جدید و احیای مترو صنعت ریلی یکی از بخش های حساس و حیاتی کشور است نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۴ بعلاوه ۳