اسلامی: سند استراتژیك ایران و چین كار ارزشمندی است به گزارش مركز املاك وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همكاری ایران و چین قرارداد نیست بلكه یك سند استراتژیك 25 ساله و اقدام ارزشمندی است. به گزارش مرکز املاک به نقل از مهر، محمد اسلامی در حاشیه مراسم افتتاح مرکز جهادی پیشرفت شرکت راه آهن در جمع خبرنگاران، ایجاد این مرکز را از مهمترین اقدامات راه آهن دانست و اظهار داشت: در این مرکز از ظرفیت شرکت های دانش بنیان استفاده می نماییم و حرکت رو به جلویی را برای پیشرفت راه آهن آغاز نموده ایم. وی بیان کرد: این مرکز با ۲۴ مسئله اساسی در زیرساخت ها، سامانه ها، شیوه ها، رویه ها و فناوری ها از مرحله دغدغه تا چاره موضوع را پیگیری کرده و برای ایجاد تحول چشم گیر در راه آهن در بستر زمانی شرایط را فراهم می آورد. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعامل وزارت راه با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور با عنوان اینکه یکی از مسائل حائز اهمیت برای پیشرفت و اهمیت سرمایه های انسانی به ویژه جوانان و ساختارهای مردمی است اظهار نمود: این جوانان نخبه چه در مراکز دولتی و چه در شرکت های دانش بنیان با وزارت راه همکاری خواهند داشت. اسلامی اضافه کرد: پیام تخصصی این مرکز این است که مرکزی نوآورانه راه اندازی شده و امید به تحول در راه آهن را زنده می کند. در این وضعیت جدید راه آهن، سرمایه های نوین و نوظهور صرف توسعه نیروی انسانی قرار گرفته و از مهارت نیروهای انسانی راه آهن در چارچوب یک برنامه مدون استفاده می شود. وزیر راه از دیگر نتایج این مرکز را بررسی نقصها و کمبودها در بخش حمل و نقل ریلی دانست و افزود: افزایش سهم ریل از حمل بار چه در کشور چه در منطقه و چه ترانزیت به حداکثر ظرفیت ممکن از اهدافی است که سازوکار در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن بررسی می شود. وی به تفاهم نامه های راه آهن با بخش خصوصی اشاره و اظهار نمود: مخاطرات سفرهای جاده ای، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی حمل و نقل و نوسازی ناوگان ریلی از نتایج این تفاهم نامه هاست که در چارچوب ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۸ از محل صرفه جویی مصرف سوخت به نتیجه می رسد و دستیابی به نوسازی دو هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی از محل صرفه جویی سوخت از دیگر برنامه های راه آهن است. اسلامی درباره سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی و راه اندازی سیلوی ۳۵۰ هزار تنی اظهار داشت: با اجرای این قرارداد، توزیع کالای اساسی از مبادی ورودی شامل بنادر و مزارع تا محل مصرف شامل کارخانه های آرد و دامپروری ها برای حمل خوراک دام و طیور به صورت مکانیزه انجام شده و بدون دخالت دست است. وی به برگزاری نشست امروز مدیران مسکنی وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس اشاره نمود و اضافه کرد: جلسه سازنده ای بود و هماهنگی خوبی بین وزارت راه و مجلس برقرار است. امیدواریم این جلسات برای رفع دغدغه های اصلی مردم مؤثر باشد. وزیر راه در پاسخ به پرسشی درباره حذف دریافت الکترونیکی عوارض آزادراهی تصریح کرد: امیدواریم مردم کمک کنند تا ما طرح های خودرا برای دریافت الکترونیکی عوارض اجرا نماییم اما اگر استقبال نشود به سبب آنکه باید هزینه سرمایه گذار ساخت آزادراه را به او برگردانیم مجبوریم مجدداً ستاندن عوارض دستی را به آزادراه ها برگردانیم. اسلامی درباره سند استراتژیک ۲۵ ساله ایران و چین اظهار داشت: این قرارداد نیست بلکه یک سند استراتژیک است. کار ارزشمندی است. وقتی دو کشور می پذیرند نقشه راه بلندمدت داشته باشند به مفهوم آن است که به یافتن راههای همکاری طولانی فکر می کنند. این سند در حال مذاکره است و وقتی مذاکره درباره اسناد آن به انتها رسید دستگاه های مرتبط می توانند هر بخش مربوط به خودرا به قرارداد تبدیل کنند. وزیر راه درباب نوسازی ناوگان جاده ای اظهار داشت: ۵ خرداد امسال استارت ثبت نام سامانه واردات کامیون زده شد و تا ۱۰ تیرماه ثبت نام ها صورت گرفت. مذاکره سازمان راهداری با خودروسازان داخلی برای تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری صورت گرفته است. با بانک ها نیز مذاکره شده و موافقت کرده اند تا از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید و صرفه جویی در مصرف سوخت، مابه التفاوت یارانه نرخ سود تسهیلات بانکی مربوطه را دریافت نمایند. منبع: مركز املاك 5.0 / 5 2113 1399/04/25 15:08:20 تگهای خبر: آزادراه , بانك , تسهیلات , توسعه این پست مرکز املاک را می پسندید؟ (1) (0) X تازه ترین مطالب مرتبط اقتصاد شماره دو جهان گل کاشت بقای کسب وکارها در گروی توجه به نوآوری است خیز عراق برای کاهش ۲۰ درصدی مشعل سوزی در ۲۰۲۵ لرزش اقتصادی ژاپن نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۴